Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. Więcej informacji o Cookies. Czytaj więcej...

Wycieczka przedmiotowa do Kotliny Kłodzkiej

W ramach projektu pn. „Budowanie kariery zawodowej licealistów i uczniów szkół zawodowych w Opolu” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, w dniach 24-27.05.2022 r. uczniowie klasy 2 technikum o profilu turystycznym i 5 uczniów klas trzecich wzięli udział w wycieczce przedmiotowej do Kotliny Kłodzkiej otoczonej przez Góry Stołowe, Góry Bardzkie, Góry Bystrzyckie oraz Masyw Śnieżnika.

Celem naszego wyjazdu była przede wszystkim realizacja zajęć dodatkowych w zakresie turystyki aktywnej. Pierwszym punktem programu było pokonanie trasy na Strzeliniec Wielki oraz Błędne Skałki. Spacerując po szlaku zobaczyliśmy ciekawe formy skalne, które przypominają zwierzęta m.in. Małpę, Słonia czy Wielbłąda. Drugiego dnia zdobyliśmy najwyższy szczyt Sudetów Wschodnich – Śnieżnik Kłodzki o wysokości 1426m n.p.m. Po zejściu szlakiem turystycznym do Międzygórza udaliśmy się nad wodospad Wilczki. W kolejnym aktywnym dniu podziwialiśmy piękne krajobrazy podczas spływu pontonami przełomem Bardzkim, pokonując trasę z Ławicy do Barda. Następnie zwiedziliśmy Twierdzę Kłodzką wraz z podziemiami, przechodząc ekstremalnie wąskimi korytarzami labiryntu. W ostatnim dniu naszego bogatego programu wycieczki udaliśmy się do Dolni Morava na spacer w chmurach. Pokonaliśmy trasę po stromym stoku narciarskim, aby dotrzeć na szczyt wieży widokowej znajdującej się na wysokości 1116m. Z samego szczytu ścieżki rozciągają się zapierające dech w piersiach widoki na cały Masyw Śnieżnika z malowniczą doliną Jesionków oraz Karkonoszy. Oprócz atrakcji przyrodniczych zapoznaliśmy się z historycznymi ciekawostkami regionu Kotliny Kłodzkiej opowiadanymi przez przewodników górskich. Zmęczeni ale usatysfakcjonowani wróciliśmy do Opola.